zondag 16 januari 2011

Verslag van de bevalling van Virna



Op 10 januari 2011 kreeg Virna haar eerste wee om 11.00 uur. Ik ging bij haar zitten en heb naar haar buik zitten kijken en liet haar om het uur uit. Eindelijk toen ik haar om 16.00u nog een keer mee de tuin in nam en gelukkig zo verstandig was om een handdoekje mee te nemen, kwam tijdens het plassen ook opeens een puppy mee. Ik heb het opgevangen in mijn handdoek, vlies van zijn neusje getrokken en in volle vaart naar binnen gerend. Virna kwam achter mij aan rennen en begreep er helemaal niets van, baasje weg, kind weg. Eenmaal weer binnen heeft Virna netjes de navelstreng doorgebeten en alles was goed. Snel Marieke van het KNGF gebeld om te vertellen dat de eerste pup er al was. Zij zou zo snel mogelijk komen. Daarna werd het een lange nacht. Om 5.00u in de ochtend op 11 januari ging Marieke weer naar huis. We dachten dat het klaar was. Maar er kwam een verrassing, niet te geloven, om 10.20u, iedereen was het huis uit behalve Virna en ik en daar kwam nog een perswee. Snel weer mee de tuin in voor een plasje en met handdoek onder mijn arm. Daar kwam ze, de laatste pup helaas was ze dood. Zonde, ze zag er zo mooi uit!
Maar gelukkig 5 prachtige pupjes, waar we veel van gaan genieten!

Pup 1: 16.04u /reu/330 gr/geel
Pup 2: 19.50u/teef/240 gr/zwart
Pup 3: 20.10u/reu/310 gr/geel
Pup 4: 21.45u/teef/250 gr/geel
(Pup 5: 00.05u - dood geboren/geel)
Pup 6: 01.05u/reu/350gr/geel
(Pup 7: 10.20u - dood geboren/geel)

De pupjes waren erg klein bij de geboorte, dus de afgelopen week veel uren besteed aan de kleintjes, zowel overdag als 's nachts. Om de 30 minuten aanleggen bij Virna, de zwaardere pups aan de kleine tepel en de kleine lichte meisjes aan de volle dikke tepels. Wel allemaal een beetje buikpijn gehad, maar vandaag gaat het goed, ze groeien en worden nu echt wat sterker. Virna is een goede moeder, ze is kern gezond en sterk.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten